WILLRICH TINTURARIA

The Willrich Tinturaria is one of the oldest and largest textile dyeing operating in Brazil. It is a family business having core values ​within the company’s DNA - hard work, honesty and commitment. These words are constantly spoken in the company’s routine, and they were the starting point for the brand’s redesigning made by Feitoria.

Our main objective during the redesigning process was to create momentum, although preserving the intrinsic values ​​of the old graphical representation such as shape, colors and typography. The challenge was to distinguish Willrich Tinturaria from two other “sisters” companies that used to be represented by the same brand.


A Willrich Tinturaria é uma das maiores e mais antigas tinturarias em atividade no
Brasil. Uma empresa familiar e com valores fortes no seu DNA. Trabalho duro, honestidade e comprometimento são palavras ditas repetidamente dentro da empresa e foram também o ponto de partida para o redesign da marca feito pelo Feitoria.

Preservar elementos relevantes como: forma, tonalidades e tipografia, para não perder a essência da antiga representação gráfica foram os principais cuidados durante o processo. O desafio foi distinguir a Willrich Tinturaria de outras duas empresas "irmãs" que se apropriavam da mesma marca para representá-las.​​​​​​​

Accordingly, key points for the brand’s development and visual identity were discussed and determined along with the directors of the company. The resulting icon highlights the fundamental raw materials for the company. We subconsciously created the letter W - from Willrich - by merging two graphic elements representing the tissue and the drop of ink.


Após conversas com os diretores da empresa, foram definidos pontos chave para o desenvolvimento da marca e sua identidade visual. O ícone evidencia as matérias-primas fundamentais, a fusão de dois elementos gráficos representando o tecido e a gota de tinta, que cria de forma subconsciente, a letra W inicial do nome Willrich.





The complementary elements create an even stronger link between the brand and the essence of the services offered by Willrich Tinturaria. In fact, we were able to symbolically experience a process related to our costumer when we developed one of the textures by mixing paints. Such technique produced a unique element to the brand, with desired personality.


Os elementos complementares criam uma conexão ainda mais forte entre a marca e os serviços oferecidos pela Willrich Tinturaria. Uma das texturas utilizadas foi desenvolvida através da mistura de tintas, na qual foi possível experimentar um pouco, ainda que de forma sucinta, o processo que formou um elemento exclusivo para a marca com a personalidade desejada.




willrich


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The typography is essential in visual identity system: it brings personality, legibility and invigorate the brand because the style. Therefore, choosing typography family should be align to strategic questions and brand position. Typography family defined for a system of visual identity can’t, no matter what, be changed, because it deprive the characteristics of the brand.


A tipografia é essencial no sistema de identidade visual: é ela quem dá personalidade, legibilidade e permite fortalecer o reconhecimento da marca por seu estilo. Portanto, a escolha da família tipográfica deve estar alinhada às questões estratégicas e de posicionamento da marca. A família tipográfica definida para um sistema de identidade visual não pode, sob nenhuma circunstância, ser alterada, pois isso descaracteriza a marca.





Nowadays every material used by Willrich Tinturaria further reflects the greatness of a brand that carries a legacy of 30 years.


Hoje todo o material utilizado pela Willrich Tinturaria reflete ainda mais a entrega feita a seus clientes, a grandeza de uma marca que carrega consigo um legado de 30 anos.






CrEdits
Designers: Alex Reuter, Guilherme Rosa e Juliano Jover.
Print: MarauGraf.
Photo (texture): Guilherme Stadzisz.
Video: Michelangelo Bernardoni.
Copywriter: Vitória Vargas.
Translator: Milton Andrade Jr​​​​​​​.


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