Mr. Cream

Mr. Cream was created based on a childhood dream of its founder, Beto: to revive sweet memories and great childhood moments that he had while eating ice cream.

While living in Montevideo his family used to spend long afternoons sharing moments in the city's ice cream parlors. These memories have always been present in his life and helped him grow his passion for ice cream.

After spending some time in the United States he returned to Brazil, focused on making this old dream come true. He wanted to bring back and share this feeling of childhood nostalgia with a truly 100% handmade ice cream.

A idealização da Mr. Cream vem de um sonho antigo de seu fundador, Beto: resgatar as lembranças e os bons momentos da infância que o sorvete lhe proporcionou.

Quando ainda morava em Montevidéu sua família tinha o costume de passar longas tardes compartilhando momentos nas sorveterias da cidade. Essas lembranças sempre estiveram presentes em sua vida e o ajudaram a aumentar sua paixão pelo sorvete.


Depois de passar um tempo nos Estados Unidos, retornou ao Brasil focado em empreender nesse antigo sonho. Queria resgatar e proporcionar as pessoas esse clima de nostalgia da infância com um sorvete 100% artesanal e verdadeiro.

For the creation of the brand and visual identity we used the american traditional concept - a request from the client - with informal and easygoing language that looks to set us apart in the marketplace.

The isologue, a flag, is an element that is often present in American Culture and also transmits the idea of a personal achievement on the personal journey of the businessman.

In order to bring the customer into proximity with the company, we chose a typographic family that is unceremonious and complete.

Para a criação da marca e da identidade visual trouxemos o conceito tradicional americano -  um pedido do cliente - porém, com uma linguagem descontraída e simpática, buscando assim a diferenciação no mercado.

O isologo, a bandeira, é um elemento muito presente na cultura americana e também transmite a ideia da conquista do empresário nesta jornada pessoal.

Para obter mais aproximação com o consumidor escolhemos uma família tipográfica bem despojada e completa, que cria uma identidade acolhedora e divertida.



With the knowledge of the fact that the packaging is the first contact point with the consumer, we created calls to action, that aim to tease the consumer in the supermarket aisle, creating sensations and making him emotionally invested at the moment of choice and at the moment of consumption.

Entendendo que as embalagens são o primeiro ponto de contato com o consumidor, criamos frases de ação cujo o objetivo é provocar o cliente na gôndola, criando sensações e envolvendo-o emocionalmente na hora da escolha e do consumo.

After researching the local market, we realised that, when working a niche that is so competitive, clarity of information becomes paramount, there cannot be any doubts about what the consumer is purchasing. So we aimed to present everything in a direct and straightforward manner.

Após pesquisa de mercado na região, compreendemos que em um cenário tão concorrido é fundamental ter clareza nas informações, não deixando dúvidas a respeito do que o consumidor está comprando. Por isso nos preocupamos em apresentar tudo de forma direta e descomplicada.

You may also like

Back to Top